sábado, 28 de marzo de 2009

Va de vins

Un MARGE 2005 de la DOQ Priorat a la copa. El provem durant el sopar de divendres i penso que, sense buscar-ho intencionadament, aquesta setmana va de vins, i no només a la copa. La millor de les notícies és sens dubte el programa que ha penjat al Facebook Pili Muntané i que ja m'he descarregat i no em puc resistir a comentar. Anuncia les delícies que es preparen per la 14a Fira del Vi de Falset. Maridatge de vins amb gastronomia, amb cultura (lectures, música, classes magistrals), amb enoturisme... El millor aparador de la DOQ Priorat i DO Montsant el degustarem el primer cap de setmana de maig a Falset. Ningú no s'ho pot perdre!!! http://www.firadelvi.org/downloads/flyerfiravi.pdf.


També al Facebook, Isaac Albesa ha penjat les imatges de l'última sessió dels Tastos amb Història organitzats per la DO Tarragona, a la qual vaig assistir dimecres. Conferència volgudament didàctica de l'enòloga Montse Nadal sobre l'evolució de les vinyes, des de la fil·loxera fins a l'actualitat. Hem perdut hectàrees però es manté la producció; la viticultura del nou mil·leni és la de la homogeneïtzació del procés de producció i la de l'ampliació del cultiu de la vinya al "nou món" a països com Urugai, Nova Zelanda, Austràlia, Brasil, Xile i Argentina; el segle XXI és el del reconeixement de la qualitat dels vins -VQPRD !!-, la comercialització i la diversificació del producte...

Em sembla una iniciativa excel·lent per fer memòria, i per promocionar una DO i uns vins que no tenen res a envejar als del Priorat. És cert que molts restaurants del Camp els tenen a la carta però no els hem prestat l'atenció que mereixen, tot i la seva llarga vida. Ipsis, Mas Vicenç... Us animo a tastar-los perquè sorprenen gratament: http://www.dotarragona.cat/. La feina de l'amic Isaac és garantia d'èxit. Estic convençuda que amb aquesta i noves accions que preparen posicionaran la DO Tarragona tal com volen.

Penso que no ens ho creiem prou. Tenim un potencial enorme amb els vins, amb l'oli, amb els productes IGP com el calçot, l'avellana... Aquesta setmana ho deia en una entrevista Salvador Anton, director de l'Escola Universitària de Turisme i Oci de la URV, "el foment dels productes de la terra és l'assignatura pendent del comerç de la costa daurada" i del Camp de Tarragona, afegiria jo. Sort que ja ens n'hem adonat i estem posant fil a l'agulla. A Reus, per exemple, tindrem ocasió de ser capital del vi els propers 12 i 13 de juny, reunint les sis DO en una fira que pinta molt bé i que ha de ser el punt de partida per a la promoció i la comercialització. "Reus Viu el Vi" s'està promocionant al Facebook de la mà de Pragma amb un logo que 'enamora' i que donarà peu a un web.


Són tan importants les noves tecnologies per difondre el missatge i per arribar lluny. Aprofitem-ho perquè els productes locals i el territori s'ho mereixen.